Cum administrăm antitermicele. Află cât de periculoasă e subdozarea.



De fiecare dată când copilul nostru are febră, intrăm în panică. E și normal! Nimeni nu vrea să își vadă copilul suferind, apatic, fără poftă de mâncare. Ne temem de orice episod de febră și de cele mai multe ori transformăm o banală răceală, într-o adevărată dramă.

Dar asta înseamnă să fii mamă, nici eu nu sunt mai brează, tremurând lângă pitică la fiecare episod febril. 

Am ales să scriu despre administrarea antitermicelor, deoarece am trecut de curând printr-o răceală groaznică cu pitica mea și am făcut o greșeală de dozare a antiermicului, care era cât pe ce să ne trimită la urgențe. 

Totul a început cu o stare subfebrilă, strănut, câteva secreții nazale, nimic grav. Am început să îi dau esență de propolis iar antitermicul era pregătit în cazul în care ar fi avut temperatura peste 38,5. Peste 2 zile a apărut și tusea, secrețiile s-au înmulțit iar temperatura a crescut peste 38,5.

Pentru copiii mici, toate mămicile știu ce trebuie să avem în casă: Panadol ( Paracetamol) și Nurofen sau Algin (Ibuprofen). Bineînțeles și eu le-am avut și am început frumos cu Panadol 5 ml, Nurofen 5 ml, dar temperatura nu ceda, mai ales sub acțiunea Panadolului. Mă chinuiam să îi scad temperatura sau măcar să o țin sub control până la următoarea administrare. Totul a culminat când temperatura a ajuns la 39,6 iar sticla de Nurofen se terminase, era seara târziu și cei 5 ml de Panadol erau apă de ploaie. 

Ceea ce nu știam eu atunci și mi-a fost adus la cunoștiință de o prietenă este faptul că administram doza de Panadol incorect. Panadolul se dozează în funcție de numărul de kilograme al copilului iar eu îi dădusem cu 2 ml mai puțin. Vă dați seama acum de ce nu puteam controla febra. Din cauza faptului că nu am citit bine prospectul și nu am realizat că Amalia crescuse de la ultima răceală era cât pe ce să mergem la urgență. Acolo aș fi spus că nu reacționează la antitermic și ar fi urmat o serie de analize care nu erau necesare. Mi-am învățat lecția în aceea seară dar cel mai important, Amalia este bine. 

Acest articol atrage atenția despre cât de periculoasă este subdozarea antitermicelor și cât este de important să întrebăm medicul înainte de a administra sau să citim bine prospectul. Sunt sigură că nu sunt singura căreia i s-a întâmplat. Speriată, panicată și singură acasă cu ea, am trecut cu vederea studierea prospectului și am greșit, dar cum orice greșeală e o lecție, o consider o lecție învățată. 


Subdozarea este periculoasă


Această întâmplare poate constitui o lecție și pentru tine. Iată 2 lucruri pe care trebuie să le faci înainte de administrarea antitermicului: 

  1. Citește cu atenție prospectul și vezi care este doza corectă, nu neapărat în funcţie de vârstă, cât după greutate. 
  2. Oferă doza recomandată, pentru nu a apărea neplăceri ca în cazul nostru. Nu subdoza antitermicul de frică că îi va face rău. Un copil mic nu poate să își regleze temperatura în cazul unui episod de febră, fără doza recomandată de antitermic. 
Antitermicul nu se administrează la o temperatură de 37,3, preventiv, dar nici nu lăsăm copilul să sufere sau cum am mai auzit, "să lupte corpul singur" la o temperatură de 39,5. Eu personal încep administrarea de la 38,5, pentru că de obicei la Amalia temperatura urcă foarte repede iar o jumătate de oră fără antitermic, temperatura îi va creşte la 39,5. Aceste lucruri nu le-am inventat eu, ci sunt sfaturile medicului care o monitorizează. 

În urma vizitei la medic a fost identificată şi cauza febrei, un roșu în gât, dat de un virus rezistent, care bineînţeles m-a afectat și pe mine. 

Foto: Pixabay




Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Refuzul mâncării în timpul erupției dentare

Mucii și erupția dentară. Au vreo legătura? Mit sau adevăr?

Am născut acolo: Loredana Iordache, Suedia