Trebuie să dezinfectezi tot ce vine în contact cu bebeluşul?


Nu. Trebuie să fii calmă şi să faci lucrurile cum le făceai şi înainte de bebe. E greu să treci peste panica indusă de faptul că bebe ar putea păţi ceva, dar în timp te asigur că nu vei mai tresări în momentul în care copilul linge la propriu o jucărie pe care nu ai spălat-o, sterilizat-o, dezinfectat-o. 

Ce putem face pentru a trece peste frica de microbi, bacterii, viruşi

  • păstram lucrurile bebeluşului în dulapuri bine închise, astfel nu au cum să intre în contact cu viruşi etc;
  • curăţăm suzetele, biberoanele, inelele de dentiţie cu apă caldă sau soluţii cu ingredinete cât mai naturale;
  • scutecele "pline" le punem într-o pungă specială;
  • ne spălăm pe mâini doar cu apă şi săpun, nu cu dezinfectante puternice, înainte de a atinge bebeluşul;
  • aerisim zilnic camera copilului 10-15 minute indiferent de sezon;
  • folosim un umidificator sau un vas cu apă pus pe calorifer dacă aerul din cameră este uscat;
  • rugăm vizitatorii să amâne vizita, în cazul în care sunt răciţi.
Toate sunt lucruri normale, pe care le făceam şi înainte a fi mămici. Trebuie doar să nu lăsăm paranoia să ne copleşească şi să creştem copiii întru-un mediu curat, dar nu perfect dezinfectat.

Recunosc că şi eu am fost speriată, am cumpărat dezinfectante care se folosesc în spital, am umblat cu dezinfectantul de mâini în buzunar, am şters tot cu serveţele umede speciale, am spălat podelele în fiecare zi cu tot felul de soluţii care promiteau că distrug 99,9% din bacterii şi viruşi. Până am înţeles că nu e normal aşa ceva şi că mă îndrept spre o extremă care nu aduce niciun beneficiu bebeluşului, ci dimpotrivă, pierd timp important, pe care l-aş putea petrece jucându-mă cu el. 

Nu avem nevoie tot timpul de produse care să distrugă 99, 9% din viruşi, bacterii şi microbi

Specialiştii susţin că soluţiile dezinfectante,trebuie folosite doar ocazional, în situaţii de urgenţă. Astfel curăţăm/spălăm jucăriile o dată pe săptămână, nu în fiecare zi, iar în privinţa podelelor, aceştia susţin că două spălări pe săptămână sunt suficiente. Gelurile dezinfectante, un produs extrem de folosit de mămici, nu trebuie să înlocuiască apa şi săpunul, mai susţin aceştia.

2 lucruri pe care le voi face diferit la al doilea copil din punct de vedere al curăţeniei


  1. Voi renunţa să sterilizez şi dezinfectez tot ce mă înconjoară şi voi spăla suzeta, jucăria cu apă, dacă va cădea pe jos şi clar nu îmi voi face procese de conştiinţă;
  2. Nu voi spăla podelele în fiecare zi şi nu mă voi epuiza pentru a avea o casă perfect curată. Îmi voi îmbrăţişa copiii, mă voi juca cu ei şi voi spera că într-o zi casa va fi cât de cât curată. 
Foto: Unsplash

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Refuzul mâncării în timpul erupției dentare

Mucii și erupția dentară. Au vreo legătura? Mit sau adevăr?

Am născut acolo: Loredana Iordache, Suedia