Le dăm dulcuri copiilor?


Dulciurile❤ Cui nu îi plac dulciurile? Foarte rar găsești o persoană care să nu devoreze o ciocolată cu plăcere, care să nu viseze la cozonacul de Crăciun sau care să nu fi furat o prăjitură din platoul pregătit pentru musafiri.

Dulcele ne face tot timpul mai fericiți

Îmi amintesc cu drag de copilărie când mami pregătea prăjituri sau clătite și cum le înfulecam calde, abia scoase din cuptor pentru că nu mai aveam răbdare. Eram cea mai fericită când făcea ceva dulce și erau momente frumoase petrecute în familie. 

Replica care îmi vine cel mai des în minte când îmi aduc aminte de copilărie este una clasică și sunt sigură că ați rostit-o și voi de multe ori: "Când vii, îmi aduci ceva bun?"
Acel ceva bun nu trebuia să fie scump, să fie mult, doar trebuia să fie când ajungeau acasă și mai trebuia să fie dulce.  De cele mai multe ori era o ciocolățică mică sau câteva napolitane, dar aduceau multă bucurie. 

O altă amintire dulce a copilăriei sunt acele bomboane vărsate de fructe oferite de bunica, pe care le ținea învelite într-un servețel și pe care le primeam din când în când. Acel procedeu prin care lua ea bomboanele dintr-un loc secret și îmi oferea doar una îmi părea magic și m-a făcut să apreciez mai mult lucrurile simple.


Oferim dulciuri copiilor? 


De ce nu le-am oferi? În fiecare articol scris despre alimentația celor mici, am pledat pentru echilibru. Nu sunt de acord cu excluderea dulciurilor din viața lor, dar pledez pentru oferirea cât mai mult a dulciurilor făcute în casă, astfel noi putem selecta ce produse folosim și putem ajusta cantitatea de zahăr adăugată. 

Oferim dulciuri din comerț? 


Da. Rareori le putem oferi și câteva napolitane, puțină ciocolată sau oricare alt produs.  Noi suntem responsabili de alimentația lor și noi decidem cantitatea și calitatea dulciurilor pe care le mănâncă. 

Copilul meu vrea să mănânce o ciocolată întreagă! Cum pot să evit acest lucru? 


Explicându-i că nu are voie decât cantitatea pe care o primește. Dacă are o criză de nervi, lasă-l să se manifeste și totul va fi bine după terminarea crizei. Frustrarea va trece și va înțelege. 

Zahărul este un condiment! 


La fel ca sarea, piperul, excesul nu face bine. În goana noastră după mâncare sănătoasă am ajuns să folosim produse procesate și să uităm de lucrurile simple care până la urmă sunt mult mai sănătoase. Nu oferirea dulciurilor duce la obezitate în cazul copiilor, ci lipsa de preocuparea a părinților. Dulcele nu trebuie oferit ca o compensare pentru timpul pierdut de lângă ei.


Foto: Pixaby

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Refuzul mâncării în timpul erupției dentare

Mucii și erupția dentară. Au vreo legătura? Mit sau adevăr?

Am născut acolo: Loredana Iordache, Suedia