Pune-i căciula că o trage curentul!


Pitica mea deja decide la aproape 11 luni pentru ea. Așa că dacă nu vrea caciulă pe cap, o scoate. Trage de ea cu putere și oricât de legată ar fi, o dă jos. De mică nu i-a plăcut să o îmbrac cu multe haine, așa rânduri, rândurele. Se simte cel mai bine, îmbrăcată lejer. De curând am fost la țară, în nordul țării, unde e mai răcoare și clar cu câteva grade mai puține decât în Oradea, dar am prins o vreme frumoasă, minim 16 grade, maxim 24. Normal că ea fără căciulă. Când o vedea lumea pe acolo, mai să îi bage un batic pe cap. Am fost certați de toată lumea. "Cu capul gol pe vremea asta?" "Dar nu are căciulă?" " Vai, bate vântul, pune repede căciula". "O să o tragă curentul și o să răcească". "Sughite pentru că îi e frig".  Mereu trebuia să explicăm că e cald și nu are nevoie de căciulă. Atâta timp cât pentru noi era bine și pentru ea era bine. Dacă vântul exagera și bătea tare, căciula apărea în peisaj. Îmi amintesc un episod drăguț acum, dar nu și atunci. Coboram cu Amalia în Manduca și cu o pungă de gunoi în fiecare mână. Afară, 22 de grade, bătea puțin vântul. Amalia fără căciulă, mă gândisem să îi pun gluga în cap, deoarece ieșisem pentru puțin timp. Nici bine nu ies, că apare bunica supremă a blocului, cu nepoțelul acoperit cu o pătură și îmi declară război. "Da, măi fată, fără căciulă?" Nu am apucat să spun decât "Fără, fără" și am ieșit repede pe ușă, pentru că am simțit că explodez de nervi. Uite așa, mamă iresponsabilă și neglijentă, dar Amalia nu a răcit deloc în 11 luni.  Când dăm căciula jos? Specialiști spun că la peste 15 grade și dacă nu bate văntul. Când bate vântul tare îi pui căciula, nu când adie. Nu îl ține înr-un glob de sticlă!

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Refuzul mâncării în timpul erupției dentare

Mucii și erupția dentară. Au vreo legătura? Mit sau adevăr?

Am născut acolo: Loredana Iordache, Suedia