Pavor nocturn la bebeluși



Pavorul nocturn mai pe înțelesul tuturor înseamnă coșmar. Este un atac de panică profundă, copilul se trezește plângând sau chiar urlând, cu ochii închiși, nu răspunde când îl strigi, nimic nu îl consolează, nimic nu îl face să iasă din starea respectivă. După câteva minute, criza trece și copilul adoarme la loc liniștit. E ceea ce numim noi : "A visat urât".  Se întâmplă și adulților. Sigur ai trecut și tu printr-un episod asemnător. Cineva te urmărea în vis "să te omoare" și aveai senzația îngrozitoare că nu te poți trezi, iar atunci când te trezeai aveai o frică, o panică că poate nu a fost un vis. Amalia a avut un astfel de episod acum două seri. Pe la 2 noaptea ne-am trezit buimaci într-un țipăt groaznic. Primul gând al meu a fost să îi dau țiți, dar nu a vrut, a început să plângă mai tare și mai tare. Am luat-o în brațe, dar era tot mai rău, m-am ridicat, plimbat prin cameră, dar nimic. Am mers la baie, aprins lumina, nimic. Plângea de abia mai respira. Am fugit la geam, l-am deschis pentru puțin aer, dar nimic nu funcționa. Totul a durat vreo 3-4 minute, dar mi s-au părut ore. Într-un final s-a liniștitt, a păpat țiți și a adormit ca și cum nimic nu s-ar fi întâmplat. După ce am citit despre, am realizat că am procedat greșit. Copilul nu trebuie trezit brusc, ci trebuie consolat, plimbat până trece criza. Dacă aprizi lumina faci mai rău, cu fiecare încercare a mea de a o trezi, ea plângea mai tare. Cauzele acestui pavor nocturn sunt necunoscute. În cazul nostru le pun pe baza oboselii și sper să nu mai trecem prin asta. O zi mai încărcată cu multe activități poate declanșa un astfel de coșmar. Pentru a evita acest lucru trebuie să stabilim o rutină de seară, copilul să adoarmă aproximativ la aceeași oră și să evităm să îi lăsăm la televizor sau calculator înainte de somn.
Foto: Google

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Refuzul mâncării în timpul erupției dentare

Mucii și erupția dentară. Au vreo legătura? Mit sau adevăr?

Am născut acolo: Loredana Iordache, Suedia