De ce e alăptarea grea? Experiența mea.


 Alăptarea nu este un proces ușor. De multe ori am spus că durerile în urma operației de cezariană au fost ușoare față de dificultatea procesului de alăptare. Mereu m-a măcinat o întrebare. Dacă este un proces natural, de ce e așa greu? Avem consultanți în alăptare, sute de pagini de informații, medicamente pentru sporirea lactației, pompe și chiar și așa puține mame aleg să alăpteze.

Începutul alăptării


 Sub presiunea rudelor care spun că laptele după x luni devine apă chioară, a medicului care consideră că copilul nu ia după graficul său în greutate, a oamenilor din jur care văd alăptatul ca ceva scârbos. Constant controlul scutecelor. Udă 4-5 pe zi? Are scaun de culoarea galben-muștar cu bobițe albe? Oare nu e deshidratat?

 Ore întregi de stat cu bebe la sân și conștientizarea faptului că bebelușul tău depinde de tine.  Emoții, presiune, stres, teamă, îți dorești atât de mult să alăptezi încât nu reusești. E o presiune uriașă să reusești să alăptezi exclusiv până la 6 luni. Câtă teamă în suflet, cât plâns, câtă frustrare, câtă răbdare...câtă critică. Eu am reușit să alăptez exclusiv până la 5 luni jumătate. Am fost puternică? Sigur!

Sentimentul de neputință care te încearcă


 Am fost slabă? Poate. Trebuia până la 6 luni? Da. Am început diversificarea și încet, încet bebelina mea a păpat și altceva decât lapte. Sufletul a mai scăpat de vinovăție. Acum la 10 luni, țiți e acolo când e nevoie de ea. Tot mai puțin, dar e acolo. 

Mami, nu vreau să te sperii. Nu asta e intenția mea, dar neapărat trebuie să știi măcar minimul. Alăptatul nu e ca în pozele de pe internet. Trebuie să fii puternică, să ai răbdare, să înduri, să cauți ajutor. 

Pregătită 100% nu o să fii niciodată


Mami, nu vreau să te sperii cu acest articol. Dar consider că trebuie să te informezi înainte de naștere. Pregătită nu o să fii niciodată 100%, dar faptul că te-ai informat poate face diferența. Părerea mea, fără critică și fără a judeca, alăptarea depinde 80% de mamă, de voința ei.

 Bineînțeles că sunt și femei care alăptează din prima clipă fără probleme, sunt așa de mulți factori la mijloc, încât nu pot să generalizez. Din păcate, eu am facut parte din grupul mamelor cu dificultăți.

Am reuşit cu multă voință şi răbdare


 Cum am reușit? Sincer, cred că am avut și noroc. Am avut lapte, am chemat consultant, am îndurat dureri până s-au format sfârcurile, am citit și răscit articole, am memorat imagini cu atașarea corectă, am plâns alăptând, am fost sprijinită, am avut suport, mi-am dorit extrem de mult.

 Am fost sprijinită încă de la naștere, într-o maternitate care susține alăptatul, mi-a fost adusă bebelina imediat după naștere și cumva am reușit. Greu, dar cu beneficii pe termen lung pentru pufoșenia mea. Mami la început de drum, multă putere, răbdare și cere ajutor, nu ești de fier!

Foto credit: Google

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Refuzul mâncării în timpul erupției dentare

Mucii și erupția dentară. Au vreo legătura? Mit sau adevăr?

Infrashpe Oradea. Un nou mod de a slăbi.