Alimentația în sarcină


Ești însărcinată? Felicitări! Începi o aventură fantastică care pe lângă bucurie, aduce și griji, stres și încet, încet te apucă paranoia și analizezi fiecare aspect al sarcinii. 

Alimentația ta e foarte importantă. Ideal ar fi să mănânci cât mai sănătos, variat, multe legume, fructe, dar și carne. Nu sunt de acord cu excluderea cărnii din alimentație în niciun moment al vieții, dar mai ales în perioada sarcinii. Bineînțeles e bine să alegi o carne de calitate, de preferabil de la țară sau să cauți atent în comerț. Dar până la urma e alegerea fiecăruia, iar acesta este doar un sfat. Încă din primele luni vei auzi că nu ai voie să mânânci x sau y. Eu zic să ignori sfaturile și să îți întrebi doctorul ginecolog.

 Limita în toate e cea mai bună alegere. Eu am mâncat de toate. Sunt foarte pofticioasă și în sarcină am fost și mai și. Am mâncat și hulitul pateu din comerț, prosciutto crudo, somon afumat, ouă de la țară, din sursă sigură, maioneză, frișcă, orice. Chiar și șoric. Amuzantă fază când mi-am întrebat medicul dacă pot mânca șoric. "Bineînțeles, dar puțin" 😁 Oare să nu mă îngraș? 😁

 Sursa de proveniență este foarte importantă, dacă ai de la cine lua, poți sta liniștită. Mi-am amintit de încă o doamnă "drăguță" care în urma unei postări pe facebook, în care am pus o poză cu o pizza cu prosciutto crudo, mi-a comentat direct la postare că nu am voie să mănânc în sarcină. De parcă aveam nevoie de aprobare! Sau cel puțin putea să îmi scrie în particular. Ehh, oricum eu știu ce e mai bine pentru mine!

 Deci, mami, ce să mănânci în sarcină? Tot ce dorești, dar să fii atentă la proveniență. Consumă de toate și mai ales fructe, legume, cereale și pseudocereale. Voi ce sfaturi legate de alimentație ați primit în sarcină?

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Refuzul mâncării în timpul erupției dentare

Mucii și erupția dentară. Au vreo legătura? Mit sau adevăr?

Infrashpe Oradea. Un nou mod de a slăbi.