Fiecare copil e unic și minunat

Avem tendința de a ne compara mereu cu cel de lângă noi. Ca adulți ne facem o mie de gânduri, cel de lângă noi e mai frumos, mai slab, mai înalt, cu mai mult succes, etc. Dar mai rău e când începem să ne comparăm copiii pentru că asta nu are niciun beneficiu. Vă asigur! Faptul că îi spui copilului tău ca X e mai deștept și face aia și aia, nu îl motivează, ci îl face să se simtă că nu e în stare de nimic, ceea ce duce la defectarea relației dintre părinte și copil. Există o nouă tendință pe grupurile de mămici. Sute de postări de genul: "Bebelușul meu de 5 luni are 6800 gr. Ai voștri cât au avut la 5 luni?" Și de aici începe o adevărată nebunie. Mămici cu bebei de 5 luni care au mai puțin in greutate și care încep să își pună întrebări dacă copilul lor e sănătos sau mămici cu bebei cu greutatea mai mare care sunt blamate, sigur îi mai dai tu ceva de mâncare că prea mult are. Sunt sute de astfel de postări pe grupuri și fiecare se termină cu sute de comentarii și de cele mai multe ori cu o ceartă bună. O altă întrebare des găsită este: "Când au mers pentru prima dată bebelușii voștri?" Poate sunt eu prea critică, dar să spui că copilul tău a mers singur la 9 luni, îmi pare o mare minciună. Am și eu un bebe de 9 luni și sincer nu o văd prea devreme să meargă singură. Pentru că eu consider că un copil "merge", atunci când merge singur, nu când îl tragi tu de mâini. Am căzut și eu în capcana de a îmi compara bebelina cu alți bebei de vârsta ei, dar cu timpul am renunțat pentru că achizițiile ei au fost dobândite la momentul potrivit și nu când am vrut eu. Ar trebui să ne bucurăm de ei așa cum sunt și să îi ajutăm cât mai mult să se dezvolte. Fiecare copil e unic și minunat. Nu îl mai compara cu alții și pune-ți întrebarea: Dacă copilul tău te-ar compara cu un alt părinte...ai ieși câștigător?
O zi frumoasă!
t

>

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Refuzul mâncării în timpul erupției dentare

Mucii și erupția dentară. Au vreo legătura? Mit sau adevăr?

Infrashpe Oradea. Un nou mod de a slăbi.