Bebe are febră

Recunosc că de când s-a născut Ama, cea mai mare frică a mea a fost febra mare. Pană la 9 luni ne-a ocolit, deși am stat cu frică la fiecare vaccin, la fiecare strănut. Aproape de împlinirea vârstei de 9 luni au început să iasă dinții de sus. În fiecare seară, Amalia se foia, plângea, suspina în somn și voia non stop la țiți. Dar era ok, nu făcuse febră și așteptam să iasă, să spargă gingia. Totul până într-o zi când Amalia nu păpa, nu se juca, nu mai dormea liniștită. Doar în brațe și la țiți. Am simțit că e puțin caldă și am zis să îi iau temperatura. Avea 37,8. Citisem că nu se acționează decât după 38,5 și doar am lăsat-o subțire îmbrăcată și am aerisit camera. Peste două ore am luat din nou temperatura, avea 38, 7. M-am panicat groaznic, i-am scris imediat doctoriței care o are în grijă și până a răspuns, i-am dat doza corespunzătoare vârstei și greutății ei de nurofen. A scăzut. Doctorita ne-a spus că e posibil din cauza dinților și să venim și la un control a doua zi. Am continuat cu nurofen și panadol la 4 sau 6 ore depinde de cum creștea febra. La ora 10 am luat temperatura, 38,2. A păpat țiți și am culcat-o. Trecuse cam o oră și mă pun să dorm și eu. Amalia se foia, respira greu, i-am dat țiți. Abia putea respira când a păpat. Adoarme și respiră greu. Eu pur și simplu nu puteam să dorm, parcă simțeam că nu e bine, așa că trezesc soțul și îi spui să-i luăm temperatura Amaliei. Avea 39, 5. Panică mare. Repede o dezbracăm la scutec, comprese cu apă călduță și o doză de Panadol. Sun repede la centru de permanență, o doctoriță drăguță mă liniștește și îmi pune să mai am rábdare jumătate se oră să își facă efectul Panadolul și dacă mai urcă, doza corectă de Novocalmin. Am sunat și la Peditel. Același sfat l-am primit. Bineînțeles, a doua zi la prima oră să mergem la doctorul de familie. Din fericire nu a mai fost nevoie de Novocalmin și febra a scăzut. Dimineața ne-am prezentat la doctor, cauza era un roșu în gât. O viroză combinată cu erupția dentară. Cam 3 zile a durat, după nu a mai avut febră și Ama a revenit a fi o năzdrăvană. Și astfel am trecut peste primul episod de febră cu ajutorul doctoriței și a antitermicelor. Sper să nu mai trecem prea curând prin episoade de genul. Nu pot uita cum zâmbea, deși avea 39, 5 temperatura... >

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Refuzul mâncării în timpul erupției dentare

Mucii și erupția dentară. Au vreo legătura? Mit sau adevăr?

Am născut acolo: Loredana Iordache, Suedia