Al patrulea trimestru de sarcină

Primele trei luni de după nașterea bebelușului sunt considerate al patrulea trimestru de sarcină. Am aflat despre acesta când încercam să mă interesez ce pot să fac pentru nu a mai plânge Amalia așa mult și pentru nu a mai fi așa agitată. Am citit un articol de pe internet despre al patrulea trimestru și mi-am dat seama că are nevoie de ajutorul meu pentru a se adapta la noul mediu. Ea era învățată în burtică, unde era într-un mediu protejat și avea tot ce îi trebuia la discreție. Dintr-o dată se află într-un mediu nou, cu lumini puternice și zgomote fel de fel, unde trebuie să plângă ca să primească ce vrea și mai trebuie să aibă răbdare și cu o mămică începătoare care învată treptat să citească semnalele ei și să-i îndeplinească nevoile. Așadar, în primele trei luni când plânge bebelușul vostru, nu înseamnă că e rău, răsfățat, ci doar are nevoie de mămica lui. Are nevoie de o îmbrățișare caldă și infinită, de mulți pupici, de atenție, de iubire, de liniște, de siguranță. Asta nu înseamnă că după trei luni, bebe nu mai are nevoie de aceste lucruri, doar că în primele trei luni el este mai vulnerabil, mai fragil. De ce mai mai are bebe nevoie, este un program urmat zi de zi care să-l ajute să se adapteze și care să nu se schimbe frecvent. Pe cât posibil am încercat să nu îi schimb programul zilnic Amaliei și rar a mai avut crize de plâns. Atunci când a intervenit ceva și programul s-a schimbat a fost irascibilă, a plâns și a adormit greu. Dimineata începe la noi cu mulți pupici și joacă. După urmează papa și schimbatul pijamalelor, urmat de ritualul nostru de înfrumusețare. Pe Amalia o șterg pe față cu apă termală și îi fac masaj și mami se demachiază și își pune mască dacă are timp sau o cremă hidratantă. Urmează mai multe serii de joacă, papa și somnic, iar pe la amiază o plimbare cu sistemul. Iar somnic, papa și somn și vine seara când avem plimbarea cu căruciorul cam o oră și jumătate, băița, papa, joacă și somn. Astfel funcționăm foarte bine atât eu cât și Amalia. Sfatul meu pentru proaspetele mămici este să aibă multă răbdare, pentru că după trei luni totul parcă devine mai ușor. Bebe e mai activ, mai scump, mai jucăuș și mami mai odihnită pentru că bebe doarme mai mult noaptea. La voi cum au fost primele trei luni cu bebe? O zi minunată! 😘☕ >

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Refuzul mâncării în timpul erupției dentare

Mucii și erupția dentară. Au vreo legătura? Mit sau adevăr?

Am născut acolo: Loredana Iordache, Suedia