Somnul bebelușului

De când eram însărcinată am fost avertizată să dorm cât mai pot, pentru că nu voi mai avea parte de mult somn după ce apare bebe pentru că va dormi fragmentat. O perioadă așa a fost. Ziua nu puteam să dorm pentru că o adormeam pe Amalia leganată pe picioare și când o puneam jos se trezea. Așa că stăteam și câte două ore cu ea pe picioare numai ca să doarmă. Noaptea dormea lângă mine, de obicei adormea la sân și după o puneam ușor lângă mine. Și da, o legăn pe picioare! Atunci când ești disperat recurgi la orice. :D Ama nu a vrut să adoarmă leganată în brațe, la ea a mers legănatul pe picioare. Nu știu dacă e bine, dacă e rău. Eu sunt mulțumită că doarme și cu timpul o să scăpăm și de acest obicei. În pătuțul ei nu doarme, imediat simte că e singură și plânge. Cred că momentan îi e bine lângă mine și o să doarmă cu mami și tati în pat încă două sau trei luni sau mai mult. Un lucru știu sigur. Nu o să o las să plângă singură în pat ca să se învețe. Vreau să știe că e iubită și ocrotită și că mami și tati sunt acolo la primul scâncet. Ziua doarme destul de mult. Papă, stă câte o oră trează și după cere somnic. Și noaptea doarme destul de bine. Dacă până la o lună jumătate se trezea cam din două în două ore, acum de trei săptămâni și-a făcut un program foarte fain. Adoarme pe la 11, se trezește pe la 2:30-03:00 pentru papa și după doarme până la 07:00-08:00, depinde de zi. Apuc și eu să mă odihnesc și ea se trezește fericită și pregătită de joacă. Reglarea asta a somnului s-a întâmplat așa de pe o zi pe alta. Într-o dimineață m-am trezit speriată și mi-am dat seama că e ziua și Amalia nu s-a mai trezit să pape, obișnuită să se trezească la două, maxim 3 ore. În seara aceea mâncase la 03:30 și după s-a trezit la 09:00. Da și când s-a trezit era ruptă de foame și a mâncat cu poftă. Mai sunt și nopți în care se foiește și se trezește mai des, dar în general își păstrează programul și pentru asta am grijă să nu îi schimb rutina. Sper să fie tot așa și mă bucur că pot dormi mai mult și eu noaptea, trei ore întregi de somn sunt aur curat. :D Bebelușii voștri cum dorm? O zi bună!
>

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Refuzul mâncării în timpul erupției dentare

Mucii și erupția dentară. Au vreo legătura? Mit sau adevăr?

Am născut acolo: Loredana Iordache, Suedia