Bagajul pentru maternitate

Mi-am făcut bagajul pentru maternitate cam cu o lună înainte să nasc. Am născut la o clinică privată și nu prea am avut nevoie de foarte multe lucruri, dar m-am hotărât să scriu această postare în ajutorul viitoarelor mămici, fie că nasc la stat sau la privat. Lista prezintă părerile mele și poate fi îmbunătățită în funcție de dorințele fiecăruia. În primul rând e important să aveți la voi actele necesare internării ( eu le-am adunat pe toate și le-am pus într-un dosar). Deci aveți nevoie de: carte de identitate (original și copie), cardul de sănătate, adeverință de salariat ( pentru cele care nasc la stat, mie nu mi-au cerut) dosar cu analizele făcute în sarcină, plan de naștere (dacă nașteți la clinică privată). Pentru mămici: 2-3 cămăși de noapte speciale pentru alăptat ( eu primeam de la ei, dar am preferat să îmi duc și eu una), un halat( dacă nașteți în lunile friguroase, dar și atunci când o să vă plimbați pe hol sau afară), papuci de casă (preferabil de cauciuc ca să nu alunecați la duș), supozitoare cu glicerină ( foarte folositoare pentru că pot apărea probleme în eliminarea scaunului imediat după naștere), 4-5 perechi de chiloți ( recomand cei de unică folosință, îi găsiți la orice farmacie și sunt foarte folositori în primele zile sau dacă preferați de bumbac, dar cu talie înaltă), șosete (dacă sunteți mai friguroasă), prosop pentru duș ( eu am primit de la ei), absorbante pentru lăuzie ( sunt absorbante speciale pe care le găsiți la farmacie), tampoane pentru sâni ( o să aveți mare nevoie de ele în primele zile când aveți mult lapte și bebe mănâncă puțin), cremă pentru sâni: Garmastan, Lanolina, Comprese de la Multi-Mum, etc ( mameloanele o să devină sensibile după primele ore de alăptat), gentuța ta personală cu: periuță de dinți, pastă de dinți, șampon, gel de duș, balsam de buze, perie de păr și ce mai crezi că ai nevoie, telefon plus încărcător, căști ( mie mi-au folosit pentru a asculta muzică sau pentru a vorbi cu familia), apă plată la jumatate de litru plus pai ( dacă vei naște prin cezariană, nu vei putea ridica capul câteva ore și vei avea nevoie de pai ca să bei apă comod), ceva de ronțăit ( personal mi-am luat niște biscuiți digestivi și covrigi), bancnote și monede (dacă vrei să cumperi ceva de la automatele din clinică), termos cu ceai pentru lactație ( eu am băut doar în prima zi, am cumpărat ceaiul de la farmacie de la Fares). Pentru bebe vei avea nevoie de: 4-5 body-uri ( numărul depinde de câte zile stați internați, noi am primit de la ei), o păturică pentru externare, scoică pentru externare, salopete, bluze, pantaloni ( depinde de sezon), haine pentru externare, pampers ( nr 1 sau 2, depinde de greutatea bebelușului), cremă pentru iritații ( sudocrem sau bepanthen), servețele umede, gel de duș ( Klorane e foarte bun), prosop pentru băiță, 2-3 fiole de ser fiziologic pentru năsuc, comprese sterile pentru ștergerea feței, ulei de cocos pentru masajul de după băiță și cercei dacă urmează să ai o bebelină. Cam de aceste lucruri aveți nevoie și dacă nașteți la privat multe dintre ele le primiți de la ei. O zi frumoasă. :) >

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Refuzul mâncării în timpul erupției dentare

Mucii și erupția dentară. Au vreo legătura? Mit sau adevăr?

Infrashpe Oradea. Un nou mod de a slăbi.