Alăptarea. Plăcere sau durere?

Acum e o plăcere sā alăptez, dar începutul a fost tare greu și au fost momente când mă gândeam cu groază că trebuie să îi dau să mănânce Amaliei. A fost pusă la sân la maxim o jumătate de oră de la naștere și s-a atașat bine. Dar lipsa mea de experiență și faptul că a mai primit lapte praf ne-a îngreunat drumul. O tot puneam la sân, nu o țineam bine, o tot mutam de la un sân la altul și rezultatul a fost că nu se sătura și mi-a făcut și niște răni groaznice. Am folosit mameloane de silicon, am fost pe punctul de a cumpăra lapte praf, dar toate au trecut. Îmi tot repetam în minte că trebuie să mai rezist o zi și după încă o zi și tot așa până au trecut rănile și alăptatul a devenit ceva foarte frumos și natural. Am mai făcut prostia să citesc pe un grup special de suport în alăptare, unde toate mămicile alăptau fără nicio problemă, spuneau că alăptarea nu trebuie să doară, ca nu mai știu ce, la ele totul era perfect, copii se atașau din prima perfect, totul lapte și miere. Aproape am intrat în depresie citind poveștiile lor. Nu știam ce nu fac bine și credeam că nu sunt în stare să alăptez, că nu o să rezist măcar 6 luni, off multe gânduri mi-am făcut. Dar norii au trecut și acum totul e frumos. Mi-am învățat lecția. Nu mă mai compar cu nimeni și cel mai important nu îmi mai compar copilul cu al altei mămici. Fiecare om e diferit și are ritmul său de dezvoltare și de toleranță. Și sincer rămân la părerea că unele mame pe grupuri nu recunosc că și ele au trecut prin greutăți și astfel pun presiune pe proaspetele mămici, care cu atâtea informații nu mai știu ce e de capul lor. Așa că am un sfat pentru viitoarele mămici. Selectați informațiile! Nu le luați pe toate de bune și nu vă stresați. Voi sigur faceți tot ce e mai bine pentru bebelușii voștri și nimeni nu vă cunoaște copilul mai bine ca voi. Revenind la mameloanele din silicon, mie mi-au fost foarte folositoare. Le-am folosit o lună și trei săptămâni și sincer nu aș fi rezistat fără ele la ce dureri aveam. Se spune că nu e bine să le folosești, că copilul nu va mai accepta sânul după. În cazul nostru nu au fost probleme, Amalia a acceptat imediat sânul și am scapat de ele pentru că sincer mă săturasem să le tot sterilizez după fiecare alăptare. Dacă o să aveți nevoie, le recomand pe cele de la Chicco, cele de la Avent mi-au părut rigide și le-am cumpărat degeaba pentru că nu le-a acceptat bebe. La fel se spune că nu e bine să îi dai să pape din biberon pentru că din biberon curge mai repede și nu va mai vrea să mănânce de la sân. Nici acest lucru nu s-a aplicat la noi. Amalia a acceptat și biberonul și a mâncat foarte bine când am fost plecată și i-am lăsat lăptic. Bineînțeles asta se întâmplă destul de rar și am tetine speciale cu flux lent care imită sânul de la Lansinoh. Alăptare devine ceva plăcut și natural. Este exact cum mi-s spus o prietenă dragă mie: "După două luni o să devii expertă în alăptare." Și așa e. Acum știu ce să fac pentru binele copilului meu și voi continua să alăptez atâta timp cât va fi bine atât pentru bebe cât și pentru mine. Nu știu cât va fi: 6 luni, 9 luni, 1 an și dacă va trebui să îi dau lapte praf îi voi da, fără nicio problemă, pentru că știu că așa este cel mai bine pentru ea în acel moment. Ideea e că nu mai pun presiune pe mine și sunt sigură că voi lua cele mai bune decizii pentru Amalia. Încurajez și mămiciile care dau lapte praf din diferite motive și care sunt puse la zid imediat. Sunt sigură că ați încercat, poate aveți o poblemă care v-a împiedicat, sunteți cele mai bune mame pentru bebelușii voștri. Nu mai ascultați mamele eroine de pe grupuri, care după ce au născut nu le mai interesează de nimeni, nu lasă pe nimeni să le atingă nimeni copilul și multe alte lucruri exagerate. Bucurați-vă de fiecare moment cu bebe și toate suntem mame, indiferent că alăptam sau le dăm lapte praf. Nu spun că așa cum fac eu este cel mai bine, este doar experiența mea. Am făcut și greșeli care mi-au îngreunat parcursul, dar mă bucur că acum o alăptez pe Amalia fără durere și ador acest moment al nostru. Vă doresc o zi frumoasă! >

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Refuzul mâncării în timpul erupției dentare

Mucii și erupția dentară. Au vreo legătura? Mit sau adevăr?

Am născut acolo: Loredana Iordache, Suedia